Головна » 2014»Червень»9 » Вибори Президента України в смт В. Димерка. Дільниця №320230 (лікарня)
22:53
Вибори Президента України в смт В. Димерка. Дільниця №320230 (лікарня)
25 травня 2014року ми, в якості спостерігачів, перебували на виборчій дільниці №320230 в смт В.Димерка, Броварського району, Київської області.
Що можна сказати. В цілому вибори пройшли без значних недоліків, які б могли негативно вплинути на волевиявлення громадян.
На цій виборчій дільниці голосували голова Броварської районної ради Гришко Сергій Миколайович та інтерконтинентальний чемпіон з боксу у суперлегкій вазі Віктор Постол.
Дивно було бачити у якості кабінок для голосування цілі кабінети (виборча дільниця знаходилась в лікарні). Саме приміщення явно замале для 1805 виборців, які б мали теоретично проголосувати.
Відповідно до ЗУ "Про вибори Президента України" така виборча дільниця є ВЕЛИКОЮ і площа приміщення для голосування має бути не менше 90 кв.м. Крім того має бути не менше 4-х стаціонарних виборчих скриньок
От на цьому етапі і виникло перше непорозуміння - одну із скриньок розмістили не в полі зору членів дільничної виборчої комісії та осіб, які відповідно до цього Закону мають право бути присутніми в приміщенні для голосування. Але все ж, на наше зауваження, скринька була встановлена в центрі фойє. Крім того така виборча дільниця має бути обладнана не менше ніж 6-ти кабінками для голосування . Наразі були тільки 4-ри кабінети-кабінки і тому час від часу декому із виборців доводилось чекати своєї черги, щоб пройти в кабіку-кабінет. Дехто не чекав і голосував прямо біля скриньок. Ось як має все бути обладнане приміщення, відповідно до ЗУ "Про вибори Президента України" :
1. Голосування проводиться у спеціально відведених та облаштованих приміщеннях, в яких обладнуються кабіни (кімнати) для таємного голосування та визначаються місця видачі виборчих бюлетенів і встановлення виборчих скриньок. Обладнання приміщення для голосування покладається на дільничну виборчу комісію. 2. Виконавчі органи місцевого самоврядування або інші органи (посадові особи), які відповідно до закону здійснюють їх повноваження, забезпечують виборчі дільниці необхідними приміщеннями для голосування, які придатні для облаштування відповідно до вимог цього Закону та нормативів, встановлених Центральною виборчою комісією. Приміщення для голосування для малої виборчої дільниці (з кількістю виборців до 500 осіб) повинно мати площу не менше 50 квадратних метрів, середньої (від 500 до 1500 виборців) - не менше 75 квадратних метрів, великої (понад 1500 виборців) - не менше 90 квадратних метрів. 3. Приміщення для голосування повинно бути обладнане достатньою кількістю кабін (кімнат) для таємного голосування. Для малих виборчих дільниць кількість таких кабін (кімнат) повинна бути не менше двох, для середніх - не менше чотирьох, для великих - не менше шести. Розміщення обладнання у приміщенні для голосування планується таким чином, щоб місця видачі виборчих бюлетенів, вхід і вихід з кабін (кімнат) для таємного голосування, виборчі скриньки були у полі зору членів дільничної виборчої комісії та осіб, які відповідно до цього Закону мають право бути присутніми в приміщенні для голосування. 4. Кожна виборча дільниця забезпечується необхідною кількістю виборчих скриньок - великих (стаціонарних) та малих (переносних). Виборчі скриньки мають розміри і виготовляються з прозорого матеріалу, які визначаються Центральною виборчою комісією. Мала виборча дільниця повинна мати не менше двох великих та двох малих виборчих скриньок, середня - не менше трьох великих і двох малих скриньок, велика - не менше чотирьох великих і трьох малих скриньок. Виборчі скриньки встановлюються у приміщенні для голосування так, щоб виборці при підході до них мали можливість проходити через кабіни (кімнати) для таємного голосування. 5. У приміщенні для голосування або безпосередньо перед ним дільнична виборча комісія в обов'язковому порядку розміщує плакати, що роз'яснюють порядок голосування та відповідальність за порушення законодавства про вибори Президента України, інформаційні плакати кандидатів на пост Президента України, які розміщуються в алфавітному порядку (в порядку розміщення кандидатів у виборчому бюлетені).
Чомусь від самого початку, голова ДВК Столяр Ірина Василівна, поставилась до нас упереджено.
Якось болісно реагувала на слушні зауваження, як-то - переставити скриньку на потрібне місце, намагалась заборонити огляд спостерігачами кабінок-кабінетів тощо. В подальшому, вже під час написання підсумкових протоколів, взагалі спробувала витурити нас за межі приміщення, зривалась на крик тощо.
Не знаю ким працює Столяр І.В., але один із членів ДВК Настич Лідія Михайлівна, зауважила нам, що у неї бачите, юридична освіта. Чому тоді Столяр І.В. порушувала закон залишається загадкою.
Так, наприклад, відповідно до п.11 ст.69 ЗУ " Про вибори Президента України" позбавити офіційного спостерігача права бути присутнім на вибочій дільниці можна тільки у випадках коли спостерігач :
1) безпідставно втручається в роботу виборчої комісії, чинить дії, що порушують законний хід виборчого процесу або неправомірно заважають членам виборчої комісії здійснювати свої повноваження; 2) заповнює замість виборця (у тому числі і на його прохання) виборчий бюлетень; 3) є присутнім при заповненні виборцем виборчого бюлетеня у кабіні (кімнаті) для таємного голосування або іншим чином порушувати таємницю голосування.
Звісно, що ніхто таких дій не робив.
Але, Столяр І.В., в порушення вимог п.11 ст.69 , без винесення будь-якого попередження, відразу склала постанову про позбавлення права перебування офіційних спостерігачів на виборчій дільниці і поставила це питання на голосування.
Тут потрібно звернути увагу читача на чітко визначений законом порядок позбавлення права перебування офіційного спостерігача на виборчій дільниці . Спочатку має йти попередження, а тільки потім, у разі повторного грубого порушення - має ставитись питання про позбавлення права перебування на дільниці.
10. Офіційний спостерігач від партії, кандидата на пост Президента України, громадської організації не має права: 1) безпідставно втручатися в роботу виборчої комісії, чинити дії, що порушують законний хід виборчого процесу або неправомірно заважають членам виборчої комісії здійснювати свої повноваження; 2) заповнювати замість виборця (у тому числі і на його прохання) виборчий бюлетень; 3) бути присутнім при заповненні виборцем виборчого бюлетеня у кабіні (кімнаті) для таємного голосування або іншим чином порушувати таємницю голосування. 11. У разі порушення офіційним спостерігачем від партії, кандидата на пост Президента України, громадської організації вимог частини десятої цієї статті виборча комісія робить йому попередження.У випадку повторного або грубого порушення вимог частини десятої цієї статті виборча комісія може позбавити його права бути присутнім на своєму засіданні в порядку, встановленому цим Законом. Таке рішення може бути оскаржене офіційним спостерігачем до суду.
Як бачимо, законом чітко визначено, як і що не має право робити офіційний спостерігач і чітко прописана процедура позбавлення права перебування на дільниці.
Іншого порядку, а тим більше - самовільно встановленого Столяр Іриною Василівною, бути просто не може....
Так само як і не може, і не має права голова ДВК піднімати голос і кричати на офіційного спостерігача.
Чому вона кричала не зрозуміло - чи-то хотіла своїм криком когось налякати, чи-то хотіла показати, яка вона тут ГОЛОВНА.
Загалом... ....кричала .
А, натомість сама постійно порушувала закон.
Так, іще до закінчення засідання відкрила двері до приміщення, в результаті її чоловік Столяр Олег безперешкодно зайшов до приміщення ДВК, пройшов у кабінет де знаходився сейф. І перебував там до часу вивезення документів до ОВК.
Через те, що підсумкові протоколи заповнювали всі кому не лінь (навіть спостерігачі), постійно виниклали якісь, м'яко кажучи, "непорозуміня" - то голова ДВК вперто не хотіла проставляти номери на протоколах, то протоколи були не заповнені, а їх намагались підсунути на підпис, то перекручувалась кількість голосів за деяких кандидатів тощо. Загалалом написання цих підсумкових протоколів затягнулось години на три!!! Уявляєте - ТРИ години голова ДВК "не могла" правильно написати підсумкові протоколи.
Як заявила мені Столяр І.В. - "вона нікуди не поспішає". Але от виявилось, що я теж нікуди не поспішаю...
Цього Ірина Вислівна, вочевидь, не врахувала...
А тому, їй нічого не залишалось, як неправомірно поставити питання про позбавлення права офіційного спостерігача перебувати в приміщенні ДВК та погрожувати нам міліцією, оперативною групою і т.п.
Доречі, працівник мліції весь час перебував в приміщенні ДВК - законом це також заборонено.
Що ще цікавого ? Виявляється скриньки для голосування можна відкрити повністю і дістати звідти бюлетні, навіть не порушивши пломби. Що і робив один із членів ДВК.
Загалом, майже із шестичасового відео, ми вибрали найцікавіше, тому і затримались із цією статтею.