Головна » 2017»Серпень»11 » Заберуть Будинки культури і бібліотеки, разом із землею чи ні?
12:02
Заберуть Будинки культури і бібліотеки, разом із землею чи ні?
Цей матеріал, в першу чергу, для депутатів місцевих рівнів і сільських голів, бо в райраді вже все майже вирішено.
20 липня 2017 року до мене звернувся один із Требухівських депутатів.
Питання звучало якось дивно і взагалі безглуздо - у нас забирають Будинки культури (у нас їх два), бібліотеку, разом із всім майном і землею.
Спочатку "відмахнувся" - якась нісенітниця, це наше майно і наша земля, є власністю громади. Наші депутати ніколи за таке не проголосують!
Але депутат наполягав на своєму. Довелося все ж звернутися до офіційних джерел інформації. На сайті Броварської районної державної адміністрації - нічого. А от на офіційному сайті Броварської районної ради віднайшов відповідні проекти рішень. Мова піде саме про ці проекти, опубліковані ще 7 липня 2017 року.
Тож спочатку проект рішення районної ради про створення комунального закладу Броварської районної ради "Броварський районний Будинок культури" (далі по тексту РБК) та затвердження його СТАТУТУ. (Статут тут обов'язковий, оскільки в самому рішенні нічого страшного немає) .
Наче нічого такого немає. Райрада створює свій заклад, посилаючись на певні статті законів та рекомендації своїх комісій.
Але прикріплюється СТАТУТ. От саме після вивчення цього "статуту" і відкриваються неоднозначні речі.
Виявляється, що "заклад створюється на спільній власності територіальних громад сіл та селищ Броварського району, є юридичною особою має самостійний баланс, печатку рахунок в банку тощо. Заклад об’єднує клубні заклади району за адміністративно-територіальним принципом у єдине структурно-цілісне утворення. До структури Закладу входять: • Броварський районний будинок культури (далі – РБК); • будинки культури (далі – СБК), сільські клуби (далі – СК), що розташовані в межах адміністративної території району"
При цьому перераховуються ВСІ Будинки культури району та сільські клуби!!! ВСІ!
Теж нічого такого поки що не насторожило, окрім "створюється на спільній власності територіальних громад сіл". Відразу взяв собі на замітку - а до чого тут Будинок культури с.Требухів та сільский клуб с.Переможець? Вони Не перебувають у спільній власності району - вони є власністю громади с.Требухів !
Проте, чим далі, тим дивнішим видається текст цього "статуту" :
1.13. Даний Статут розповсюджується на усі клубні заклади, що входять до структури Закладу.
Яким чином на нашу із вами власність має розповсюджуватись статут РБК ?
Чим далі читав, тим зрозумілішим стає справжня мета цього утворення :
3.2. Надавати згідно чинного законодавства України платні послуги. 3.3. Визначати умови використання фондів Закладу на основі договорів з юридичними та фізичними особами.
Тобто, користуючись нашим приміщенням Будинку культури, якийсь РБК буде надавати "платні послуги і заключати договори на використання ФОНДІВ" !
Читаю далі . А в голові крутиться думка : "Коли і хто давав ВАМ право розпоряджатися нашим майном?" І ось дійшов до розділу
IV. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ.
Тут вже очі в мене і відркилися та стали по 60 копійок :
Одним із "джерел фінансування" закладу (а це, пам'ятаємо - РБК!) є "кошти від надання платних послуг" .
Тобто із нашого майна буде заробляти кошти РБК!!! Крім того цей "заклад" буде "самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності ".
Звертаю увагу на слово "САМОСТІЙНО", тобто без нас із вами, без наших депутатів, сільради тощо.
Також не останнім є пункт, згідно якого РБК буде "володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту".
Тобто ТІЛЬКИ РБК буде володіти і головне - РОЗПОРЯДЖАТИСЯ майном.
Але самим зухвалим є п 4.5.
4.5. Матеріально-технічна база Закладу включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв'язку, транспортні засоби, земельні ділянки,рухоме і нерухоме майно, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у самостійному балансі Закладу.
Коментар тут один - ВСЕ і навіть земля є "матеріальною, ще й технічною базою" !
Навіть земля!
Проте пункт 4.6 начебто нівелює, пом'якшує те, що сказано в попередньому пункті : 4.6. Майно Закладу є спільною власністю територіальних громад сіл та селищ Броварського району та належить йому на праві оперативного управління і не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.
Але знову ж таки - КОЛИ це власність сільської громади стала СПІЛЬНОЮ власністю ВСЬОГО Броварського району та ще й не може бути вилучено із розпорядження РБК ?! По якому це праву?
Хто керує цим ЗАКЛАДОМ, а по суті нашими Будинками культури разом із землею ?
5.1. Суб’єктами управління Закладу є: - Броварська районна рада – Засновник. - Голова ради. - Директор, який здійснює безпосереднє керівництво Закладом.
Дивні справи, але районна рада, як ЗАСНОВНИК хоче тепер мати право на ліквідацію та реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, перетворення) Закладу; вирішує питання відчуження основних фондів Закладу; вирішує питання списання окремо визначеного рухомого і нерухомого майна, що перебуває в оперативному управлінні Закладу; надає дозвіл на передачу в оренду та погоджує умови договорів оренди майна, що перебуває в оперативному управлінні Закладу
Що ж хочуть залишити органам місцевого самоврядування, яким є наша Требухівська рада? А хочуть залишити тільки право "погоджувати призначення та звільнення завідувачів культурних закладів" . Фактично завідувач місцевого БК нічого взагалі не вирішує, а сільська рада в лиці сільського голови має погоджувати особу, що підпорядкована РБК. Погоджувати це не призначати, це ТІЛЬКИ погоджувати. Хотілося б побачити ТОГО сільського голову, який відмовиться когось там погоджувати, коли ВСЕ вже вирішено "на верху".
І під кінець - останній цвях. Засновник, тобто районна рада може приймати рішення про ліквідацію, ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником (райрада). А після ліквідації-реорганізації - "активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету (відповідно до рішення Засновника)."
Фактично можуть частину Будинків культури реорганізувати(ліквідувати), а ВСЕ майно передати до якогось одного закладу (на їх розсуд), або взагалі активи передати до доходів СВОГО бюджету!!!
Точнісінько такий самий проект рішення і по сільським бібліотекам , майном бібліотек і навіть землею бібліотек!! Звісно із точно таким самим СТАТУТОМ . Все мають намір забрати нікого не питаючись.
Що ж . Дивно-то все це дивно, але ж розміщене на офіційному сайті райради! Це документ офіційний. Чим же керуються, якими законами, висновками тощо? Можливо й справді мають право розпоряджатися чужою власністю, як своєю ?
Повернувся до початку - проекту рішення районної ради.
Виявляється керуються вони ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
ст.57 Господарського кодексу України, Законом України «Про культуру», враховуючи позитивні висновки та рекомендації постійних комісій районної ради з питань комунальної власності та з питань освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту, охорони здоров’я та соціального захисту.
Перечитав ці норми закону. Наведу їх і разом побачимо, що жоден пункт закону, на які посилається райрада, не дає (а можливо я помиляюся і дає ) права райраді (навіть прийнявши рішення, шляхом голосування) розпоряджатися на свій розсуд нашим майном, яке НЕ являється спільною із райрадою власністю.
А, наголошую, є виключно власністю громади с. Требухів.
Почнемо із ст. 43 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні". Всю статтю наводити немає сенсу. Тільки, те, що стосується повноважень у галузі СПІЛЬНИХ інтересів.
Стаття 43. Питання, які вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях 1. Виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: 12) прийняття за пропозицією територіальних громад рішення щодо проведення консультативного опитування з питань, які стосуються їх спільних інтересів;
19) вирішення за дорученням відповідних рад питань про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад, а також придбання таких об'єктів в установленому законом порядку;
20) вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників;
32) надання згоди на передачу об'єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності;
2. Районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.
Як бачимо, районній раді надані деякі права. Але ці права виключно за пропозицією або дорученням відповідних територіальних громад і то майна, що є СПІЛЬНОЮ власністю! Крім того, перед прийняттям рішення райрадою, мають бути проведені консультативні опитування громад. Тобто, керуючись цією статтею райрада аж ніяк не має права приймати рішення про включення нашого Будинку культури будь-куди та ще й не питаючи у власника, тобто нас із вами!
Далі, чим "керується" райрада, це стаття 57 "Господарського кодексу". Тут взагалі немає чого коментувати - жодного слова, про ПРАВО райради розпоряджатися майном сільських рад . Наведу просто скріншот, аби не бути голослівним :
Закон "Про культуру".
Не читав. Але і читати не збираюсь. Сильно мене беруть сумніви, що цим законом надається право якійсь раді, окрім місцевої ради, розпоряджатися майном цієї ради.
А от далі, чим ще керується районна рада, це " враховуючи позитивні висновки та рекомендації постійних комісій районної ради з питань комунальної власності та з питань освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту, охорони здоров’я та соціального захисту".
І дісно, відповідно до ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" ВСІ ради місцевого самоврядування мають готувати відповідні висновки і рекомендації.
Мало того, ці висновки і рекомендації мають бути оприлюднені на протязі доби, після підписання головою відповідної комісії.
Ну, думаю собі, найду я цей висновок і почитаю. Цікавився насамперед слідуючим - хто там вумний такий голова комісії, члени комісії , що вони там "рішали", що ОТАК нарішали і, головне, ХТО і як голосував. Люди ж мають знати своїх "героїв" .
Знову зайшов на сайт районної ради. Передивився все . І, о диво - а нема ніякого висновку відповідної комісії! Нема! (Єдине, може не вмію користуватися сайтом і не знайшов ).
Проте знайшов протокол комісії районної ради з питань комунальної власності та з питань освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту, охорони здоров’я та соціального захисту Броварської районної ради за відповідну дату. А саме за 7 липня 2017 року, бо проект рішення ж за цю дату.
Із цим протоколом можна теж ознайомитися будь-кому, натиснувши тут , ПРОТОКОЛ.
Знову ж на думку приходить : "Чудны дела твои, Господи". Мало того, що висновку, на який у своєму проекті рішення посилається райрада ВЗАГАЛІ ніде немає, так і в САМОМУ протоколі, навіть у порядку денному це питання не стояло!!! Відповідно і Не розглядалося.
ХТО Ж ТОДІ ЗРОБИВ ЦЕЙ ПРОЕКТ ? ХТО РОЗМІСТИВ НА ОФІЦІЙНОМУ САЙТІ РАЙОННОЇ РАДИ?
Хто дочитав до цього моменту, Цей протокол ще за 2016 й рік. Зараз виправлю.
Ніде про РБК мова не йде!! Тобто і на комісіях не розглядали!
Висновки.
Не те, що ні один пункт закону, на який посилається в проекті райрада, не дає права відбирати чуже майно, так ще й посилаються на висновки комісії, які ... мені знайти не вдалося. Хай це звучить і так.
В зв'язку із викладеним вище, виникає ряд питань до цілої низки як депутатів, так і голів сільських рад та голови райради разом із головою Броварської районної державної адміністрації:
1. Що роблять і чим займаються від наших сіл депутати в районній раді? Захищають вони наші інтереси чи що вони там роблять? 2. Що роблять сільські голови, які вже більше місяця з моменту оприлюднення даної інформації, не розглянули це питання на сесіях місцевих рад. 3. Що робить голова державної адміністрації. Який має забезпечити на відповідній території дотримання законності і порядку? 4. Зрештою, що робимо ми із вами? Що чекаємо? Чекаємо, коли нас поставлять перед фактом - зайти в Будинок Культури (який нам і належить поки що), плати або, принаймні, питайся дозволу у якогось дяді?
p s
Невеличкий відступ. Депутати Требухівської сільської ради хоча б спробували внести це питання в порядок денний на розгляд сесії. Звісно сільському голові не до якогось там Будинку культури, майна і землі. В нього свої думки у голові, а зараз так на море поїхав грітися. Тому він це питання одноособово спробував перемістити чи-то на 18 пункт чи на 16-й. Не пам'ятаю. Пропоную подивитися (хто не бачив), як наші депутати вносили цю пропозицію і що із цього вийшло.